Großartige Puzzles von Cryns

stenfalk
Re: Großartige Puzzles von Cryns

Beitrag von stenfalk » Do 23. Nov 2017, 21:43

Wie schon der Egbert-Thread erinnert mich auch diese schöne Fotodokumentation auf sehr angenehme Weise an meinen Dioramica-Besuch, zu dem ich mich - einer der seltenen Triumphe über die zu dieser Zeit schon sehr dunklen Schatten auf meiner Seele - durchgerungen hatte. Ich war leider nur einen Tag vor Ort, damals auch noch mehr als der staunende Besucher Torsten und weniger als der Modelleur hinter dem Label STENFALK. Ich weiß nicht mehr, ob es 7, 8, 9 oder 10-mal war, dass ich die gesamte Ausstellung und die vielen, vielen tollen Exponate abgelaufen bin. Einfach, weil jeder Tisch, jede Vignette und jedes Diorama seine ganz eigene Magie versprühte. Die der Cryns'schen Arbeiten lag für mich darin, wie er das mir bis dahin völlig unbekannte Konzept der vielen kleinen verschieblichen Einzelmodule zu einem harmonischen Gesamtbild, einem Diorama "aus einem Guss" zusammenfügte. Das Auge wurde förmlich von einem Highlight zum nächsten geführt, erspähte ein Detail nach dem anderen, erfreute sich am überall manifesten Anspruch, größtmögliche Nähe an die historische Vorlage zu erlangen und übersah dadurch förmlich die - naturgemäß nicht unsichtbar zu realisierenden - "Stoßfugen". Unterstützt wurde die visuelle "Streicheleinheit" durch die profunden Kenntnisse des Erbauers zu seinen dargestellten Themen; das Gespräch mit unserem holländischen Forenfreund gehörte für mich aber nicht nur deshalb zu den beeindruckendsten Momenten dieses Samstags.
Beste Grüße,

Bild

www.stenfalk.de

Patrick
Administrator

Beitrag von Patrick » Fr 24. Nov 2017, 10:11

Nächstes Jahr bis du ja stimmt auch als Modelleur vor Ort?
Oder?
Du gehörst ja schließlich zu unserer Hobbygemeinde mit deinen tollen Tiermodellen :D
Bild

Cryns

Beitrag von Cryns » Fr 24. Nov 2017, 13:41

Hallo liebe Freunden, vielen dank für die schöne Worten.

Hartung thank you very much for paying once more attention to my landscapes. I think almost every visitor of this forum had seen it already (they are in the pictures themselves :D ) but you added more pictures than last time I saw this and it looks like you made a pretty complete overview of the separate objects I took to 1. Dioramica.

Best picture is still that one of Herr Ullrich laying on my table:
Bild

While we know what giant diorama's build by him and Wolfgang are in the museum above us.
stenfalk hat geschrieben:
Do 23. Nov 2017, 21:43
damals auch noch mehr als der staunende Besucher Torsten und weniger als der Modelleur hinter dem Label STENFALK.
Stenfalk I look forward to sit next to you on the 2. Dioramica, you making animals and me making ships.
Hartung W hat geschrieben:
Mi 22. Nov 2017, 10:20
Diverse Häuser und Katapulte stammen bereits von 1987.

Back then, aged 16, I took pictures of it:

1986Arabische huizen.jpg
1986Arabische huizen.jpg (40.02 KiB) 2289 mal betrachtet

Also aged 16 I build the Roman fortress that was (after some make-over) presented at 1. Dioramica 30 years later. Here in its original color in 1986. It was influenced by the paintings of David Connolly and the Asterix Comics.

1986 Romeins kamp.jpg
1986 Romeins kamp.jpg (40.3 KiB) 2289 mal betrachtet

Now what surprises me is both Hartung and Stenfalk were not familiar with the 'wargame landscape'
As a 12 year old back in 1982 I visited a wargame convention in Scheveningen and there I could see systems to make mountains, roads, rivers and citywalls. Back home I started to build. At age 14 me and my friend presented our first landscape on that show, including a Dutch fortified town.

1985 Scheveningen.jpeg
1985 Scheveningen.jpeg (49.36 KiB) 2289 mal betrachtet

You can see me in a light blue shirt 'running' around, totally excited, I was by far the smallest and youngest player and I won my first award for building this gaming table. It was because of my age of course :mrgreen:
Mi 22. Nov 2017, 10:47
Jetzt würde mich nur noch Eines interessieren, lieber Cryns:
Wurde auf diesen herrlichen Spielflächen schon einmal gespielt ?
Sure. This year we turned Tyre into Jerusalem for the Roman Siege during the Jewish Revolt.
First we make the layout plan to see where the table has to be elevated for creating hills BEFORE the table cloth is placed on top of it.

2017 Jerusalem walls.JPG
2017 Jerusalem walls.JPG (241.51 KiB) 2289 mal betrachtet

The first turn of the game looked like this:

2017 Jerusalem overview.JPG
2017 Jerusalem overview.JPG (210.81 KiB) 2289 mal betrachtet

The German Riverlandscape on a performance game at Crisis Atnwerpen 2016:

2016 Crisis.JPG
2016 Crisis.JPG (245.52 KiB) 2289 mal betrachtet

Cryns

Beitrag von Cryns » Fr 24. Nov 2017, 13:55

Most games are played in the house of Mr. Bos or in our own livingroom.
When its a small game that takes only half a day, that is no problem, like here when we played the battle at Kalkriese on our dining table:

2016 Kalkriese.JPG
2016 Kalkriese.JPG (128.55 KiB) 2288 mal betrachtet

But for a bigger game, the whole living room has to be occupied, a table as big as possible is build with the use of our furniture:

2016 Tafel bouwen.JPG
2016 Tafel bouwen.JPG (188.98 KiB) 2288 mal betrachtet

Half of the fun is puzzling with the river, brook and hill sections:

2016 puzzelstukken.JPG
2016 puzzelstukken.JPG (70.4 KiB) 2288 mal betrachtet

Those square green hill sections are from a system we build back in 1983 before I discovered it was much better looking to place the tablecloth over it.
As can be seen here at the end of a Roman-Germanic game that took two whole days:

2016 Romeinenslag.JPG
2016 Romeinenslag.JPG (68.66 KiB) 2288 mal betrachtet

Our room is so small (or the table so big) especially with a whole group of players it is almost impossible to move around. As can be seen here when we played Quatre Bras in 2005. We can walk around. But its impossible to pass one another.
2005 Quatre Bras.JPG
2005 Quatre Bras.JPG (73.38 KiB) 2288 mal betrachtet

Wolfgang
Administrator

Beitrag von Wolfgang » Fr 24. Nov 2017, 18:55

Das sind sehr schöne Bilder, danke dafür!
Liebe Grüße, Wolle

Bild

Hartung W

Beitrag von Hartung W » Fr 24. Nov 2017, 21:42

Dear Cryns,

thank you very much for the interesting pictures of your games. It was funny to see one player at the End of the table in your living room, because we thought, he has the chose to die in the room or leave it over the balcony.

Than the second picture shows the possibility to pass by. But I think it's another game (a little bit smaller) as the one at the first Picture, isn't it ? Anyway - I think the man is just alive.

It was nice, to see you as a boy and your early works are amazing.

When I was a young boy I don't play with my friends on the table. We use the bottom and practice sharp shooting against our enemies (I don't know the right word for the little hand-catapults/like Huckleberry Finn use it )

Maybe that's the reason, because old Figures are so rare! :lol:

CARNUNTUM

Beitrag von CARNUNTUM » Sa 25. Nov 2017, 10:38

Klasse Informationen von Dir , lieber Cryns . Schöne Bilder !

Egbert

Beitrag von Egbert » Sa 25. Nov 2017, 10:57

Hello Cryns,
I can only marvel ... :o :o :o
I've never seen anything like it before...
Thank you for showing us the pictures.
Zuletzt geändert von Egbert am So 26. Nov 2017, 19:01, insgesamt 1-mal geändert.
LG Egbert
Bild

Patrick
Administrator

Beitrag von Patrick » Sa 25. Nov 2017, 21:28

Great, that your wife takes your hobby. :lol: :lol: :lol: :lol:
If you're playing in your living room, where is your wife?

Is forbidden to me something like that? :x
Bild

Cryns

Beitrag von Cryns » Mo 27. Nov 2017, 19:24

Thank you once more, my dear friends,
Fr 24. Nov 2017, 21:42
one player at the End of the table in your living room, because we thought, he has the chose to die in the room or leave it over the balcony.
He left over the balcony and we never saw him again.
Patrick hat geschrieben:
Sa 25. Nov 2017, 21:28
If you're playing in your living room, where is your wife?
You know my wife. But how well?
Choose one of 3 options:
1) She is off to the supermarket to get us food
2) She is shopping downtown
3) She is stuck in the bedroom complaining to her friends by telephone

Antworten